יום שישי , 3 מאי 2024

גו ג'סטין

ג'סטין הגיבור

ג'סטין הגיבור

זה כנראה משהו באוויר שגורם לי לדמוע אחרת אין לי הסבר מניח את הדעת לעובדה שזו הפעם השניה בשבועיים האחרונים שאני בוכה מסרט. מצוייר. "ג'סטין הגיבור" הוא סרט לילדים שהורים אוהבים. כן, כן כפל משמעות.

בחג חנוכה הקרוב בין מגוון הסרטים החדשים, ההופעות והספקטקלים הנוצצים והמתוזמנים היטב, בין יעל בר זוהר, שירי מיימון ומרינה מקסימיליאן בלומין, יעלה לאקרנים גם סרט ילדים חדש "ג'סטין הגיבור". ממליצה לכל אלה שחולמים להיות אבירים, לנשים שבטוחות שבמקום ובזמן אחר הן היו נסיכות, אה כן וכמובן לילדים, לפנות שעתיים מפנקות של פופקורן ולצלול לעולם קסום של אבירים, דרקונים יורקי אש, נסיכות קסומות והרבה פנטזיה. בן ה- 4, בני ובנות 8-10 ובני השלושים וקצת 😉 כולנו, היינו מרותקים.

מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה

מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה

בסאבטקסט, הסרט אולי נופל לסטריאוטיפים של ה"בלונדינית הטיפשה והשחרחורת בעלת התושיה והאמביציה הנשקפות מעיניי הדבש הכל יודעות שלה" זה בו האופי מנצח את היופי ואם לא היה עד עכשיו בדיוק סטראוטיפ כזה, אז יש עכשיו ובכל מקרה, כמה תמים, ילדותי וזורם, ככה הוא מזכיר לכולנו שדרקונים יורקי אש וכמוהם, אנשים שעושים הרבה רוח וזורקים הבטחות ללא כיסוי יש בכל מקום ולא רק בסרטים. סרט שנותן לגיטימציה לרצות, לקוות ולהרגיש הכי טוב עם עצמנו גם ובעיקר אם אנחנו חיים בסרט. קצת. לפעמים. ואם כבר סרט אז שיהיה עם הרבה פופקורן ומים בטעמים.

לסיכום, לא קל לעשות סרט מצוייר טוב, כזה שלא מתיימר לחדש הרבה ובכל זאת מצליח לרתק משפחה שלמה לשעתיים מענגות. ג'סטין בהחלט הצליח. בעלילה די נדושה בה נער צעיר וצנום ממרה את פי אביו שמנסה להכריח אותו ללכת ללמוד עריכת דין ומחליט, על פי צו ליבו, להיות אביר ולהמשיך את דרכו של סבו שנרצח כאביר כשהגן על ממלכתו. בהחלט לא המסר האולטימטיבי שהיינו רוצים להעביר של "מה שלא הולך בכח, ילך בקצת יותר כח" ובכל זאת – מלחמות למען הצדק הן מלחמות למען הצדק ועם כבר מלחמות אז לפחות שילווו במוסר השכל ברור, קסום, פשוט וקליט: כשרוצים ופועלים בענוה ובנחישות, מתוך אמונה ונלחמים על הרצונות ועל המאוויים שלנו – מקסימום זה מצליח!

"אמא, הנה אישתו של גיא זוארץ מגאליס..."

"אמא, גם אישתו של גיא זוארץ מגאליס נמצאת כאן"

לא יכולה לדבר על לחימה למען הצדק מבלי להיזכר בשיר קאנטרי שעושה לי את זה מאז שהייתי ילדה. תגידו מיושנת, לא אכפת לי העיקר, תקשיבו טוב למילים –
Coward of the county (הפחדן של המחוז)/ קני רוג'רס:

אבקמולי מבית "טבע"

אבקמולי מבית "טבע"

ובשורה משמחת להורים: הסרט היווה למעשה את החלק האומנותי בהשקה של אבקמולי מבית טבע – אקמולי באבקה לילדים גדולים שעוד לא בולעים כדורים. אז זהו, לא צריך יותר לפורר כדורי אקמול לכוס מים, אבקמולי קל לבליעה וניתן לבלוע אותו בכל מקום,  גם ללא מים.
שנהיה בריאים ושלא נצטרך!

אבק כוכבים או במקרה הזה - אבקת אבקמולי

אבק כוכבים או במקרה הזה – אבקת אבקמולי

 

 

אודות אמאל'ה 3

עורכת ראשית. האתר אמאל'ה 3 הוקם בשנת 2010 ומהווה כיום מקום מפגש לסוגיות החשובות והבוערות בחיים: משפחה, קריירה, יחסים ותלי ותילים של מילים.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *