יום שישי , 26 אפריל 2024

אי (של) שקט – טיול קייץ במג'רסה ויום כיף בכפר בלום

שייט קייקים בכפר בלום

שייט קייקים בכפר בלום

"אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת…" הוא משפט חזק שמנחה אותי בימים האלה ומאפשר לי לשרוד ולהתנהל באופן כמעט נורמלי בתוך השגרה הלא נורמלית בה אנו חיים. בין מבזקי החדשות התכופים, מטחי הרקטות, האזעקות והעצב על האובדן, בתוך כל הכאוס הזה,  אני בוחרת באופן מודע ופעיל לנצל את הפסקות האש הייזומות ואף ליזום עבורי ועבור משפחתי הפסקות אש פרטיות בהן אנחנו מרימים את הראש לקחת קצת אוויר ודואגים למלא את מצברי האופטימיות מחדש.

כזה היה גם סוף השבוע האחרון, קצר, ממוקד ומשחרר. סופ"ש כבן יומיים (שישי-שבת) שנסגר באופן ספונטי, רק ימים ספורים קודם לכן וכלל:

  1. שייט קייקים משפחתי ויום כיף משפחתי בפארק החבלים טופ רופ בכפר בלום.
  2. ארוחה במסעדה הלבנונית–קצה הנחל שבקיבוץ גינוסר.
  3. לינה בצימר "בוסתן הכנרת" בכרכום.
  4. טיול במסלול מים קצר –  המג'רסה.
אומגה בכפר בלום

אומגה בכפר בלום

כמעט כמו לעוף בשמיים

כמעט כמו לעוף בשמיים

סוף השבוע החל כבר באוטו, עוד בדרך לכפר בלום, בזלילת פיצות תוצרת בית על מנת שלא לבזבז אף רגע של חופשה. בשעות הצהריים הגענו לכפר בלום ובתקתוק מופתי ותוך דקות ספורות כבר היו בידינו כרטיסי כניסה, לוקר לשמירת חפצים והסבר קצר על המקום. חשוב לקחת בחשבון שהשייט מיועד לילדים מגיל 5 כאשר כל קייק יכול להכיל עד 4 מבוגרים או זוג מבוגרים ושלושה ילדים לכל היותר. יש להצטייד בקרם הגנה וכובע, מים לשתייה ושקית אטימה למים בה תוכלו לקחת אתכם את הפלאפון או כל פריט שלא תרצו שירטב. שעות פעילות המקום: 10:00-15:00.

טווים קורים בפארק החבלים

טווים קורים בפארק החבלים

זרימת המים אינה גבוהה עקב כמות דלה של משקעים השנה ובכל זאת ישנם מספיק מים כדי להנות משעתיים קרירות, צוננות ומשפחתיות בקייק. באתר קייקי כפר בלום, החליטו ביום הראשון למבצע "צוק איתן" כי מידי יום יארחו כ-200 ילדים בחינם. בנוסף, ניתנה הטבה כוללת לתושבי הדרום עם הצגת תעודת זהות 1+1, על כל קניית כרטיס לשייט. ההטבה הסתיימה כבר אתמול ובכל מקרה מומלץ לחפש קופונים באתר "בהצדעה" או באתרי הקופונים השונים ו/או לבדוק האם יש מבצעי 1+1 דרך חברת כרטיסי האשראי שלכם בטרם ההגעה למקום. מחיר שייט לאדם – 90 ₪, למזמינים דרך האתר תינתן הנחה של 20%. עוד במקום – פארק החבלים טופ רופ ובו אומגה לתוך המים, קירות טיפוס בדרגות קושי שונות, עמדת חץ וקשת וגשרי חבלים אתגריים לילדים ולחובבי הרפתקאות. מחיר משולב לשייט + פארק החבלים "טופ רופ" עומד על כ 129 ₪ לאדם. לפרטים ליצירת קשר בטלפון: 1-700-50-66-11.

אומגה הישר למימיו הקקרים של הירדן. צילום: אייל הצפון

אומגה הישר למימיו הקרירים של הירדן. צילום: אייל הצפון

קיר טיפוס. צילום: אייל הצפון

קיר טיפוס. צילום: אייל הצפון

מתאמנים בחץ וקשת. פארק טופ רופ

מתאמנים בחץ וקשת. פארק טופ רופ

משם המשכנו לצימר "בוסתן הכנרת", צימר קטן ומפנק במושב כרכום, כחצי שעה נסיעה מכפר בלום ובקרבת מקום למג'רסה, הטיול שציפה לנו למחרת היום. מדובר בצימר משפחתי לא גדול (המתאים לזוג + 2 ועם הרבה מאמץ ומיטה מתקפלת גם לזוג +3) אך מפנק במיוחד עם מטבחון קטן וג'קוזי חדיש כשגולת הכותרת היא הבריכה הפרטית והפירות והמאפים מעשי ידיה של אסתר שנעשו וניתנו באהבה. מחיר לזוג ביולי אוגוסט עומד על כ 650 ₪ ללילה בסוף שבוע + 100 ₪ ללילה לכל ילד נוסף,  אך בשל המצב במדינה ניתן לשלם רק עבור הזוג והילדים בחינם. יש לתאם מחירים ומועדי הגעה עם אסתר בטלפון: 050-7801378.

כל צימר צריך בריכה (עם נוף לכינרת)

כל צימר צריך בריכה (עם נוף לכנרת)

וג'קוזי

וג'קוזי

ונדנדה בחצר

ונדנדה בחצר

בערב יצאנו לארוחת ערב מפתיעה ומפנקת במסעדה הלבנונית קצה הנחל, המחירים לא זולים ונעים סביב 100 ₪ בממוצע לסועד אך הטעמים, המרקמים והתבלינים השונים היו ערבים לחכנו. לסיכום: מסעדה לא פלצנית, ידידותית לילדים, אוכל טוב ומגוון, המחיר לא זול אך סביר.

למחרת בבוקר ולאחר שכשוך בבריכת הצימר, יצאנו לכיוון המג'רסה שבבקעת בית צידה, לא לפני שעצרנו בצרכניה של מושב רמות, הפתוחה גם בשבת והתאבזרנו בדברים טעימים לפקניק בוקר ספונטני בטבע.

המג'רסה - טיול קצר, צונן ומוצל ברובו לימות הקיץ החמים

המג'רסה – טיול קצר, צונן ומוצל ברובו לימות הקיץ החמים

בקעת בית צידה שבצפון-מזרח הכנרת נוצרה כתוצאה ממערכת שברים גיאולוגיים ש"הורידו" את איזור רמת יהודיה לכיוון הכנרת וכך התנקזו נחלי מרכז הגולן – משושים, יהודיה ודליות לקטע צר זה ויצרו בו דלתא של נחלים. הנחלים הזורמים לבקעה הם נחלי איתן ושכאלה, הם זורמים כל השנה. הם מתפצלים לעשרות יובלים עם כניסתם לשטח הבקעה הנמוך ומתלכדים שוב לשתי לגונות גדולות- הזאכי והמג'רסה (בשניהם מסלולי טיול יפהפיים) וללגונות קטנות נוספות.

קררר במים

קררר במים

המג'רסה הנה לגונה כזו, נקודת מפגש ייחודית, המנקזת כמה מנחלי הגולן החשובים בדרכם לכנרת. המפגש המרשים של הנחלים ושפע המים הזורמים בהם כל השנה הופכים את השמורה לאוצר טבע המשמר רצף בתי גידול ושלל בעלי חיים וצמחים. בטיול לקחו חלק גם ילדים כבני שנתיים ותינוקות במנשאים. מדובר במסלול של כ- 800 מטרים בתוך המים (המגיעים בימים אלה לאדם מבוגר עד איזור המותן). משך הטיול, כולל עצירות לשכשוך, כשעה וחצי- שעתיים. רמת קושי –קלה. מומלץ להצטייד בכרטיס כניסה של רשות הטבע והגנים, בנעליים נוחות להליכה במים ובמעט לחם בו תוכלו להאכיל את הדגים והשפמנונים שבמים.

ובנימה אופטימית, אנו מאחלים לכל החיילים שלנו שישובו הביתה בשלום ושהשקט ישוב על כנו ועד אז, נצלו הפוגות קטנות ורגעים קטנים של שקט וצאו לטייל. אני מרגישה צורך לסיים עם קורטוב של קיטץ' למען הדורות הבאים: "בין הבלבול לאסון תדעו שיש פתרון, קוראים לזה אהבה"… ואני כל כך רוצה להאמין שהיא תנצח.

 

אודות אמאל'ה 3

עורכת ראשית. האתר אמאל'ה 3 הוקם בשנת 2010 ומהווה כיום מקום מפגש לסוגיות החשובות והבוערות בחיים: משפחה, קריירה, יחסים ותלי ותילים של מילים.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *