יום שני , 29 אפריל 2024

נצרת – הכי חו"ל בארץ

הכי חו"ל בארץ

הכי חו"ל בארץ

נשיקות הן הדרך האמיתית ביותר להראות אהבה. תשאלו את ג'וליה רוברטס מ"אישה יפה", היא תגיד לכם שנשיקה אמיתית מעבירה מסר שאפילו אלף מילים לא יוכלו להעביר ואכן, לנשיקה של סילבסטר, ערב השנה החדשה, יש טעם אחר. אסור יותר, על שום המנהג הזר שבו, ליברלי יותר על שום הפומביות והקבלה שלו, אחר. ואם בסילבסטר ובנשיקות עסקינן, בלי להכיר אתכם אני כבר יודעת איפה תרצו להתנשק בסילבסטר הקרוב. כל כך קרוב לבית וכל כך רחוק ושונה מכל מה שאתם מכירים. הכי חו"ל בארץ. כל כך מזמינה וממזגת – נצרת (Nazara), העיר בה בילה ישו את מרבית חייו כילד וכנער וזו המזוהה עם הנצרות, כמעט יותר מכל עיר אחרת. אין עיתוי מושלם יותר מחג המולד ללמוד קצת על הנצרות, להתענג על תמונות משפחתיות בצל עצי אשוח מקושטים ולהתנשק לכבוד השנה החדשה עם טעם של כנאפה בפה. זה הזמן לשריין מקומות, אל תגידו שלא ידעתם!

וינטאז'

וינטאז'

BFF

BFF

לקראת סוף דצמבר, בדיוק לפני שנה, ארזנו את המשפחה המורחבת, סבים סבתות, דודים דודות וכמובן את דור ההמשך ושמנו פעמנו לנצרת, עיר קסומה השוכנת בגליל התחתון, כמאה ק"מ בלבד מתל אביב. את הטיול הרגלי שלנו התחלנו, איך לא, בשוק נצרת. שם נהנינו מהצבעוניות החגיגית שמביא איתו החג, התרגשנו בדמויות סנטה קלאוז שקישטו כל פינה בעיר ומפסלי האיילים הנקודים הרתומים לעגלות מעוטרות ברוח החג. טעמנו זיתים ונשמנו לריאות את ריח השוק באווירה חגיגית.

עושים שוק

עושים שוק

איילי וחמודי מאחורי עדשת המצלמה

איילי וחמודי מאחורי עדשת המצלמה

ללא מילים

ללא מילים

סנטה בדרך, תחשבו מהר על משאלה

סנטה בדרך, תחשבו מהר על משאלה

יאמי

יאמי

משם בצעדי ענק ובמרחק דקות הליכה בודדות, הגענו לכנסיית הבשורה/ בזיליקת הבשורה, המבנה הבולט בעיר ואחד מסימני ההיכר הידועים ביותר שלה. על פי האמונה הנוצרית, "כנסיית הבשורה" נבנתה על חורבות המערה בה התגוררה מרים והמקום בו בישר לה המלאך גבריאל כי הרתה והיא נושאת ברחמה את בן אלוהים ומכאן שמה. עוד שוכנים במתחם הבזיליקה גם המנזר הפרנציסקני וכנסיית יוסף הקדוש.

כנסיית הבשורה

כנסיית הבשורה

IMG_3419

ההיסטוריונים הזכירו שהמערה וסביבתה נהפכו במאה הראשונה והשניה למקום תפילה בהיותם מקום הבשורה – "והמילה היתה לבשר" (יוחנאן א' 14). על קירות המערה נתגלו כתובות הקדשה שנכתבו בראשית ימיה של הנצרות על ידי עולי רגל ומבקרים. כתובות רבות מזכירות את מרים ומכאן הסברה שהמערה היא האתר הנזכר במקורות הקדומים כ"ביתה של מרים". מעל מקום תפילה זה נבנתה בשנת 427 הכנסיה הביזנטית הראשונה. במאה ה- 12 נבנתה במקומה כנסיה צלבנית ואילו הבזיליקה החדשה נבנתה ב 1969 על המערה ועל שרידי הכנסיות שקדמו לה.

אווה מריה

אווה מריה

תפילה מסורתית - אתנולוגיה הלכה למעשה

תפילה מסורתית – אתנולוגיה הלכה למעשה

ג'יזס קרייסט

ג'יזס קרייסט

לימודי הנצרות, המקומות ואווירת הקדושה גרמו למיחושי רעב קלים אותם השבענו בעזרת כנאפה ומתוקים בממתקי אל מוכתאר הנמצאים מול השוק.

נצרת בדימדומים

נצרת בדימדומים

מנזר קדום שהוסב לבית הארחה

סנט מרגרט – מנזר עתיק שהוסב לבית הארחה

בשעות אחר הצהריים המוקדמות טיפסנו ברכבים במעלה ההר לכיוון סנט מרגרט, מנזר יפהפה שהוסב לבית הארחה, בו בילינו את הלילה. מקום פסטורלי שחדריו החצובים בסלע שימשו בעבר את הנזירים ששהו במקום ומששופץ והוסב למלון/בית הארחה יכולים אורחיו להנות מאירוח באווירה מיוחדת במינה. החדרים מינימליים ונחמדים וארוחת הבוקר על טהרת החומוס היתה משביעה ושונה מבכל מקום אחר. למי שלא מצפה לארוחת גורמה ולג'קוזי בתוך החדר אלא מסתפק באווירה נעימה ומזמינה, בנוף המדהים של נצרת והסביבה ובצוות מסביר פנים, זה בהחלט מקום ראוי ולא יקר (לינה וארוחת בוקר לזוג – 400 ש"ח ולינה וארוחת בוקר למשפחה בת 5 נפשות 650 ש"ח). הילדים התעופפו להם בדמיון עשרות שנים אחורה ושיחקו במתחם המנזר במשחקי אבירים ואף ניסו להתחקות אחר שאריות שהשאירו אחריהם הנזירים ששהו במקום בעבר ואנחנו שאפנו אוויר פסגות על כוס קפה ועוגיות תוצרת בית.

חדר משפחתי - מבט מבפנים

חדר משפחתי – מבט מבפנים

ריקודי נזירים לצלילה מוזיקת MTV

ריקודי נזירים לצלילי מוזיקת MTV

את ארוחת הערב סיימנו במסעדת אל מג'יאנה, מסעדה מקומית וטעימה השוכנת ליד כיכר המעיין בעיר ומתמחה במאכלים ים תיכוניים אך לא רק. (מומלץ להזמין מקום מראש בטלפון: 04-6021067)

סילבסטר בלי עץ אשוח הוא לא סילבסטר

סילבסטר בלי עץ אשוח הוא לא סילבסטר

למחרת בבוקר שמנו פעמנו לעבר הר הקפיצה, הנמצא בחלקו הדרומי של גוש הרי נצרת ומתנשא לגובה של 397 מטר וצופה לעיר נצרת, להר התבור ולעמק יזרעאל שלמרגלותיו. מדובר בטיול רגלי קצר לעבר פסגתו של ההר, מומלץ להצטייד בכובעים, שתיה ונשנושים שינעימו את זמן השהייה על ההר, בינות לסיפורים על הנצרות אותם סיפרנו לילדים במקביל להעשרת הידע שלנו בתחום.

המסורת הנוצרית סוברת שמהר זה קפץ ישוע לאחר שנרדף על ידי ההמון הזועם בשל דעותיו המוזרות בדבר משיחיותו. למרגלות ההר נמצאת מערת הר הקפיצה בה נתגלו שרידים מהתקופה הניאוליתית (7000-10,000 שנה לפנה"ס) ועד לתקופה המוסטרית (80,000-100,000 שנה לפנה"ס).

הר הקפיצה

הר הקפיצה

למקומות, היכון, הכן, קפוץ!

למקומות, היכון, הכן, קפוץ!

נוף מרהיב מהר הקפיצה

נוף מרהיב מהר הקפיצה

בדרכנו חזרה לאיזור המרכז עצרנו בשביל הכלניות הנמצא בסמוך למנחת מגידו והנעמנו את זמנינו בצילומי פריחה, בהשתוללות במרחבים הפתוחים ובספורט היתולי (הודות לגיסתי ולכישורי ההוראה והאלתור שלה).

שביל הכלניות

שביל הכלניות

כלניות

כלניות

מהתלים

מהתלים

חזרנו מרוצים אחרי יומיים חוויתיים בהם ספגנו מעט מהמסורת ומהאמונה הנוצרית. בהחלט חוויה משפחתית מיוחדת. זה הזמן לשריין מקום לינה ולתכנן טיול משפחתי קסום ושונה מכל מה שהכרתם.

רעיונות נוספים לטיול באיזור תוכלו למצוא באתר גו גליל.

לאטרקציות נוספות באיזור הגליל התחתון והעמקים.

אודות אמאל'ה 3

עורכת ראשית. האתר אמאל'ה 3 הוקם בשנת 2010 ומהווה כיום מקום מפגש לסוגיות החשובות והבוערות בחיים: משפחה, קריירה, יחסים ותלי ותילים של מילים.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *