יום חמישי , 25 אפריל 2024

5 טיפים לחיפוש עבודה יעיל וממוקד

(אזהרה: העישון מזיק לבריאות ולא, אני לא עובדת באפל )

אחרי הפוסטים על שפת גוף בראיון עבודה ועל המסרים המועברים דרך הבגדים, האביזרים וסגנון הלבוש שלנו, הגיע תורו של פוסט שמרכז 5 טיפים לחיפוש עבודה ייעיל וממוקד.

פוסט אחרון בטרילוגיית הפוסטים למחפשי העבודה, לאנשים אובדים (כן, כן עם אלף) או סתם לכאלה הרוצים כבר למצוא עבודה המותאמת עבורם.

תחילה חשוב לקחת נשימה עמוקה, לגייס את מרבית הכנות ולענות על השאלה: למה אני מחפש עבודה ועד כמה חשוב לי למצוא? נשמע מצחיק? יצא לי לפגוש לא מעט מחפשים שמחפשים כדי לחפש. עובדים במקום שלא ממש טוב להם בו ושולחים מפעם לפעם, או כאלה ששולחים כי האישה לוחצת שימצאו עבודה אחרת, קרובה יותר, מתגמלת יותר, אחרת.

מעטים הרגישו שהם מחפשים כדי למצוא. שהם חייבים למצוא את העבודה האולטימטיבית עבורם ומוכנים לעשות כל שיידרש כדי למצוא אותה.

אני רואה יחס ישר בין מידת המוכנות של אדם לחפש באופן רציני ולהשקיע את כל האמצעים העומדים לרשותו בחיפוש, לבין מציאת עבודה אופטימלית בפרק זמן קצר יחסית.

אז למה בעצם להתעכב על השאלה? פשוט כי מי שלא מחפש כדי למצוא, סביר שלא ימצא! לא מה שחיפש או לא בזמן הקרוב.

מלאכת חיפוש העבודה היא כמעט עבודה בפני עצמה כשהשכר שבצידה יגיע ברגע שנמצא את העבודה הנכספת, האופטימלית, האולטימטיבית. יו ניים איט!

אז שיפצנו את קורות החיים שלנו, הדגשנו מילות מפתח מרכזיות שתואמות את התחום אליו אנו שולחים והמשקיענים אפילו הגדילו לעשות וצרפו דף נלווה, המסביר בשורה וחצי איזו עבודה הם מחפשים ולמה דווקא הם. ומה עכשיו?

  • מציבים יעדים כמיתים: מספר שעות שבועיות המוקדשות לחיפוש או כמות קו"ח שנשלח בשבוע הקרוב. חשוב שכמות השעות/ קו"ח תהיה הגיונית. לא נמוכה מידי ולא כזו שבלתי אפשרי לעמוד בה.
  • בוחרים את המדיות דרכם נחפש: אתרי אנטרנט לחיפוש עבודה, עיתונים ומתחילים בחיפוש.

להלן הטיפים לחיפוש יעיל וממוקד:

  1. מכינים טבלת אקסל (על מנת שנוכל לפלטר אחר כך) וממלאים בה את העמודות הבאות:
    למי שלחתי – איזו חברה, עבור איזו משרה, מי איש הקשר, טלפון, מתי שלחתי, סטטוס (איפה זה עומד או מתי להתקשר שוב). חשוב לעשות פולואפים אחת לתקופה וכמובן לעדכן את הטבלה.
  2. עוד רשימה והפעם רשימת חברות שהייתי מעוניינת לעבוד בהן/ שעוסקות בתחום המעניין אותי ולשלוח קו"ח. רצוי לשלוח דרך מכר שעובד בחברה, אם אין מישהו כזה, דרך דף הדרושים באתר ואם זו חברה שלא מחפשת כרגע או שאין לה דף דרושים, ניתן לשלוח למשאבי אנוש עם דף נלווה המסביר מי אנחנו ומה אנחנו מחפשים. להזיק זה בטח לא יזיק.
  3. לפרסם בקרב חברים, מכרים, רשתות חברתיות ולפרט בדיוק מה מחפשים. תמיד טוב שזה יהיה בתודעה של כמה שיותר אנשים. אגב, חברות גדולות מאוד מעודדות "חבר מביא חבר", כך שכולם יכולים לצאת נשכרים.
  4. לבחור 3-4 חברות השמה, המתעסקות בתחום הספציפי אותו אתם מחפשים. ככל שתהיו ממוקדים יותר, כך הסיכוי למצוא עבודה מתאימה גדול יותר.
    חברות השמה מקבלות כמות אדירה של קו"ח כל יום ועסוקות עם מתמודדים רבים מחד ומעסיקים שרוצים לאייש כבר את המשרות, מנגד. כדי שלא ניפול בין הכסאות או בין ערימות הניירת, חשוב להיות בקשר תקופתי עם חברות ההשמה ולבדוק איך מתקדמים תהליכים שהתחלנו בהם והאם יש להם עבורנו משרות חדשות רלוונטיות. אחת לשלושה שבועות- חודש זה פרק זמן סביר על מנת לעשות הערכת מצב ולהזכיר את קיומנו.
  5. חשוב להגיע מוכנים לכל ראיון עבודה, לרבות שיעורי בית על התפקיד ועל המראיין. במקרים בהם הרגשתם שהיה ראיון טוב ובכל זאת קיבלתם תשובה שלילית, יהיה לגיטימי להתקשר למראיין ולשאול בנחמדות אם תוכלו לדעת מדוע לא התקבלתם וזאת כדי שתוכלו להפיק לקחים לראיון הבא. חשבו היטב על מועד ההתקשרות והאם זה בכלל מתאים. חשוב לברור את שיחות הפידבק האלה ולא להפוך אותן להרגל אחרת הן עלולות להחטיא את המטרה.

חיפוש עבודה תלוי בכמה אנרגיות יש לנו להשקיע בתהליך עצמו, בכמה חיוביות ואופטימיות אנחנו משדרים ובעיקר באיך אנחנו משווקים את עצמנו: דרך קו"ח, בטלפון ובראיון עצמו.

נכון, זה פרדוקס, בדיוק בתקופה בה יש הכי פחות מוטיבציה ואולי כבר לחוצים למצוא משהו טוב, מעניין ורווחי, אנחנו נמדדים על פי מידת האופטימיות, המרץ והאסרטיביות שלנו ובכל זאת, חשוב  להקפיד להיות במיטבנו ולגייס את כל האופטימיות, המרץ והחיוניות , כל אלה יסייעו לנו להגיע למחוזות נחשקים במהירות המירבית.

2011 כבר כאן. מאחלת לכל אחד ואחת לכוון למקום בו אתם רוצים להיות ולעשות הכל כדי להיות בו, על כל המשתמע מכך.

יגעתם ומצאתם – הרווחתם!

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

11 תגובות

  1. תודה על הטיפים. לקחתי לתשומת ליבי!

  2. אהבתי. הכל נראה כל כך פשוט ושבלוני. כבר התחלתי ליישם. אעדכן

  3. פורסם בדיוק בזמן! אני מייד מפנה את תשומת ליבו של וילי לפוסט זה.

  4. מוניקה/אמא

    כל הכבוד לך אני חושבת שכדאי לך לרכז את כל הפוסטים הנהדרים שלך לספר של עצות וטיפים
    ואני בטוחה שהוא יהיה רב מכר.
    את פשוט נהדרת ועניינית אוהבת אותך אמא

    • תודה אמוש, זה בתוכנית 🙂 עוד יחשבו שאני משלמת לך בשביל הפידבקים. אוהבת גם

  5. נכון לגמרי!
    ישנם כלים יעודיים וחינמיים לניהול תהליך חיפוש עבודה כמו http://www.jobvoyage.com
    כל הנקודות שהוזכרו ניתנות לניהול בצורה מאורגנת גם דרך כלים כאילו.

    • הי ניר,
      לא מכירה אישית את הכלים שהזכרת ולכן לא ממליצה שאופן אישי. אם אתה מכיר אותם מניסיון אישי, אשמח אם תוכל לשתף על השימוש בהם.

      תודה

  6. מדובר בכלי פשוט וידידותי, ייעודי למחפשי עבודה, שבא להחליף את האקסל ולעזור לנהל ולארגן, כולל מידע שנצבר, משרות שמעניינות אותי או שלחתי קו"ח, חברות שמעניינות אותי, אנשי קשר, גרסאות של קו"ח, פולואפ, פגישות וכו'.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *