יום שבת , 20 אפריל 2024

ראש פינה בסימן איחוד משפחתי וטיפים מעשיים לחסכון

טיול משפחות

טיול משפחות

"בין סלעיה בגליל,
חבויה בחיק ההר,
משתקפת בכנרת
עין ראש פינה – תל נסתר"

ראש פינה הינה מקום קסום לטייל בו בשל הניגודים הרבים שהיא טומנת בחובה ובהם, היא משלבת חדש וישן, עדכני מול נוסטלגי, הוויה וקסם. כמעט מנגישה את דור המייסדים של בניין והקמת הארץ עם מבנים, ארכיטקטורה, אווירה ואותנטיות המצפינים בתוכם סיפורי גבורה מימי "אנו באנו ארצה" מחד, עם הווי מקומי ועכשיווי מאידך.

טיול אחד - שלושה דורות

טיול אחד – שלושה דורות

את הטיול המשפחתי שלנו שכלל 2 זוגות של סבים וסבתות, דור הביניים (אנחנו) וכן 6 נכדים וכלבה, התחלנו בטבריה, מיד אחרי פיקניק קצרצר בפארק אסם, בואך יקנעם מכיוון ואדי מילק .

חמת טבריה

חמת טבריה

האתר הראשון – חמת טבריה: אם אתם מצויידים בכרטיס של רשות שמורות הטבע והגנים מצויין. אם לא ואתם נמנים עם קבוצת המטיילים, ממליצה בחום להצטייד בכרטיס משפחתי בהקדם. מעבר להנחות וכניסות לאתרים, יש בו מגוון הצעות לפעילויות ואטרקציות בחגים ובשבתות (שווה, שווה, שווה). בחמת טבריה ישנם סיורים מודרכים לכל המשפחה בשעות עגולות גם בשישי ושבת, מומלץ להתעדכן באתר הרשות ובנוסף לסיור רגלי במקום מוריק, ניתן לשכשך רגליים וידיים במי גופרית חמימים הבוקעים מהאדמה, ללמוד מעט על החמאם הטורקי שהיה במקום ולצלם שרידי בית כנסת ישן ומשטח פסיפס, מהמרשימים בארץ.

פסיפס מרהיב מימי הורדוס

פסיפס מרהיב מימי הורדוס

מחפשים את המים החמים שמתחת לחמאם

מחפשים את המים החמים שמתחת לחמאם

הצלם המשפחתי - דור ההמשך

הצלם המשפחתי – דור ההמשך

משם המשכנו לבית הקברות כנרת בו קבורים אנשים מפורסמים מתקופת העלייה הראשונה והשניה בינהם רחל המשוררת, ברל כצנלסון, אברהם הרצפלד ועוד רבים וטובים, אליהם הצטרפה גם נעמי שמר, בת "כנרת" המיתולוגית, שנפטרה לפני עשור. אגב, אני לא מחובבי הביקורים בבתי קברות באופן כללי אבל אם רוצים להתעטף במעט נוסטלגיה תרבותית ולירית, לצפות בדקל שפל הצמרת משירה של רחל ולהעלות את זיכרם ופועלם של מייסדים מוכרים ורק אם במקרה מזדמנים לאיזור, מומלץ. אגב, מאמינים רבים סוברים שמן העיר טבריה תחל תחיית המתים ולכן אנשים מכל הארץ מבקשים להיטמן בעיר ובקרבתה. הכניסה, כמובן, ללא עלות.

הדקל שתור השיער משירה של רחל

הדקל סתור השיער משירה של רחל

בשעות הצהריים המאוחרות הגענו לראש פינה לצימרים "באמצע הדרך" של חיה לביא. הצימרים פשוטים מאוד אך מתאימים לזוגות ולמשפחות המחפשות מרחבי התרוצצות לילדים, ערסלים ואוויר פסגות, במחירים סבירים בהחלט.

הצימר: קטן, מינימלי וזול

הצימר: קטן, מינימלי וזול

פינותבין הצימרים: פינות זולה, ערסלים ומקום התרוצצות

בין הצימרים: פינות זולה, ערסלים ומקום התרוצצות

אחד היתרונות הבולטים בטיול של 3 דורות, מעבר לגיבוש  ולאיחוד המשפחתי הוא התפקידים והערך המוסף שכל אחד מביא עימו: נישנושים מבית סבתא, סבא הוא צלם הבית ומנציח עבורנו רגעים, יש מורה וחזאי שדואג שמזג האוויר יהיה בצד שלנו, מורה דרך בפוטנציה שרוקח לנו טיולים ובלוגרית אחת כדי לתעד את כל הטוב הזה ומעבר לכל אלה, יש בייביסיטר צמוד וכך יכולנו להשאיר את הילדים המתרוצצים עם יתר בני המשפחה הדואגים ולצאת יחד ל"אימון עליות" או בתאור קליל יותר – לריצת ערב נעימה עם הרבה אוויר פסגות כי הרי, אין כמו להכיר מקום דרך הרגליים (ושרירי הישבן)…

 את היום הראשון סיימנו במסעדת ג'עוני. מסעדה מיתולוגית עם אוכל טוב ומשחקי חשיבה מאתגרים להעביר איתם את הזמן עד שמגיע האוכל. למען הגילוי הנאות, זו לא הפעם הראשונה שלנו שם ונראה שהעומס של שישי בערב נתן את אותותיו והשרות הפעם היה איטי ומסורבל. מומלץ להיערך מראש ובכלל זה, להזמין מקום ולהתקין את אפליקציית קופונופש ובה 10% הנחה למסעדת ג'עוני ולמגוון מסעדות ואטרקציות נוספות באיזור ובכלל. לחברי "בהצדעה", ניתן לרכוש שוברי ארוחה במחירים מוזלים, אלה תקפים במסעדה גם בימי שישי.

מתפאורת המופע האורקולי

מתפאורת המופע האורקולי

אוויר פסגות

אוויר פסגות

לאחר ארוחת בוקר ביתית וכיאה לטיולים מרובי משתתפים, יצאנו מהצימר לקראת הצהריים ושמנו פעמנו לראש פינה העתיקה. נכנסנו למופע אורקולי ב"בית הפקידות" המשומר משלהי המאה ה-19. מופע קצר של כעשרים דקות המספר וממחיש את סיפורה של המושבה. עלות כניסה למבוגר – 15 ש"ח ו 10 ש"ח לילד, אך בסיור קבוצתי של 10 אנשים ויותר ניתן לסכם מחיר פיקס לכל הקבוצה. משם המשכנו לתצפית וקינחנו בשופינג בגלריית הסבונים של נילי.

מנצלים את הזמן לשיעור קטן בגיאוגרפיה

מנצלים את הזמן לשיעור קטן בגיאוגרפיה

נקודת תצפית

נקודת תצפית

כנסיית הר האושר

כנסיית הר האושר

 את הטיול סיימנו בסיור ב"כנסיית הר האושר" בהר נחום. על פי המסורת הנוצרית, על הר נחום נתן ישו את דרשתו הפותחת בשמונה פסוקים של "אָשרי" ומכאן שמה "כנסיית הר האושר". בהמשך דבריו, הניח ישו את היסודות לחלק מעקרונותיה החשובים של הנצרות ומכאן שהדרשה נושאת חשיבות תאולוגית ראשונה במעלה. עלות כניסה 10 ש"ח לרכב ובנוסף לסיור במקום קסום ניתן לתצפת על הכנרת ולשבת בין העצים לתה צמחים או קפה משובח. מומלץ להצטייד בפק"ל קפה ובעוגיות טעימות 🙂

הכנסייה מבפנים, זמן תפילה

הכנסייה מבפנים, זמן תפילה

"אמא, אפשר להצטלם עם נזירות?"

"אמא, אפשר להצטלם עם נזירות?"

לסיכום: "אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה" – פירושו של הפסוק בפשט הוא שהאבן בה מאסו הבונים מתחילת ההתיישבות של סוף המאה ה-19 בגיא אוני הישנה ומוכת המחלות, הרעב והעוני, תהפוך להיות לראש פינה – מקום משגשג, פורה ומצליח. אני מניחה שהם כיוונו למקום משגשג הרבה יותר ולפי הפוטנציאל הוא בהחלט יכול להיות כזה. אנצל את הבמה הקטנה שלי לצאת בקריאה נרגשת לראש המושבה, להשקיע קצת יותר בשימור המבנים על מנת לתת נופך נוסף לסיפורים ולנופים הפסטורליים בינות הגלריות ודוכני המכירה השונים, אם לא למענינו, לפחות למען הדורות הבאים…

זמן לתרגילי קרקע

זמן לתרגילי קרקע

להשלמת האווירה מומלץ להצטייד ברומן "גיא אוני" של שולמית לפיד.

תהנו 🙂

רגע מאושר מהפסקת הקפה על הר האושר

רגע מאושר מהפסקת הקפה על הר האושר (תודה לסבא גדעון על הצילום)

הצעות נוספות לטיולים באיזור:

1. שביל הפסגה בהר מירון
2. נחל ראש פינה

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

2 תגובות

  1. תודה על ההמלצה. הסיור בהחלט מרתק ותמונות יפות 🙂

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *