יום שני , 29 אפריל 2024

ירושלים – חדשות הבירה

פסטיבל חוצות היוצר

יריד חוצות היוצר

ירושלים פנים רבות לה ואנחנו בהחלט לא מתיימרים להכיר את כולן או אפילו את רובן, אלא רק להמליץ הפעם על יום כיף משפחתי, בהתאמה אישית, המתאים לימות החול של שארית החופש הגדול. אגב, הפוסט לא עלה בשבת 😉

עבורי, ירושלים תמיד היתה קרובה ורחוקה גם יחד, עממית בשילוב התרבויות והדתות שבה ויחד עם זאת קדושה ונשגבת. היסטורית, חשובה אך גם זמינה ומזמינה. בכל פעם מחדש אני מרגישה כאילו היא קוראת לי, כמו אם, מושיבה אותי על ברכיה ומשקה אותי בסיפורי תנ"ך ובסיפורים הסטוריים בהם היא מלאה כרימון. אלפי שנות הסטוריה, קדושה ומורשת טמונות, גלומות וחקוקות בכל סלע, בכל רחוב, בכל מבנה ובכל סימטה בעיר. דומה וכל כך שונה. עיר של כולם וכל כך שלי. כישראלית, כיהודיה, כאדם. כר געגועים למה שכבר היה וצוהר של תקווה לעתיד לבוא.

את האווירה החגיגית של חו"ל, ריחות השוק והמולת העיר רובנו כבר מכירים. גם את הרגשת הגאווה והריגוש שמתגנב ללב של כל הלא ירושלמים שבינינו, כבר בסיבוב מוצא- לא אני המצאתי. הפעם, ביום חופש מתוזמן מראש, רצינו לטעום את ירושלים מזווית נוספת ולכן, על הסיור בשוק שהוא בבחינת חובה עבורנו בכל ביקור, שילבנו גם סיור חוויתי באולפני החדשות של ערוץ 2, ארוחה שהיא גם חוויה והפנינג ביריד חוצות היוצר, בקינוח הופעה של שלום חנוך.

IMG_5516

התחלנו את הסיור המודרך בחדשות ערוץ 2 בנווה אילן, לא לפני שהצטלמנו עם אלביס במסעדת אלביס ששוכנת בסמוך. מדובר בסיור בן שעה וחצי, בתיאום מראש ועלותו 30 ש"ח למשתתף. הסיור מותאם לילדים מגיל 6 ומעלה אך מניסיון, גם ילד כמעט בן ארבע מצא עניין בסיור. קיבלנו הסבר מקיף על האולפנים והצוות, על התפקידים השונים מאחורי הקלעים, ראינו וחווינו את אווירת המקום, נכנסנו לחדר הבקרה וגילינו מעט מסודות עולם התקשורת בכלל ועולם החדשות בפרט, מרחק נגיעה מיונית לוי. הסקרנים וחובבי הריאלטי הציצו מבחוץ על בית ה"אח הגדול" השוכן בסמיכות, במבנה ששימש בעבר כמחסן.

אולפני חדשות ערוץ 2

אולפני חדשות ערוץ 2

בחדר הבקרה - סיור גם לגדולים

בחדר הבקרה – סיור גם לגדולים

בחדר הבקרה של חדשות ערוץ 2

בחדר הבקרה של חדשות ערוץ 2

בתום הסיור וכדי לייצר בעצמנו את החדשות הבאות לבלוג, המשכנו לארוחת צהריים טעימה במסעדת מחניודה, אמנם לא מהמסעדות הזולות שהיינו בהן, אך האוכל הטעים והאווירה הכוללת מוסיקה אותנטית, מלצרים מזמרים ושירות אדיב, מעשירים את החוייה והדלפק הענק החושף בפניי הסועדים את רזי המטבח ומכניס אותנו לסוד העניינים, מוסיף נדבך נוסף של הנאה. לסיכום: חוויה קולינרית איכותית שלחלוטין אינה מסתכמת בטעם האוכל בלבד.

לטבעונים שביננו, אורי השף פינק אותי במנת ריזוטו יצירתית שרקח במקום במיוחד עבורי והבטיח כי להבא כשנבוא להתארח במסעדה, נעדכן מבעוד מועד והוא יפנק במנות ובקינוחים טבעוניים ספיישל. שווה גם לכם לנסות ולשף אורי נבון, לתשומת ליבך, זוכרת הבטחות 😉

מסעדת מחניודה, השף אורי נבון

מסעדת מחניודה והשף אורי נבון במופע ג'גלינג מרהיב

אחרי שהתפתלנו בסימטאות השוק, כי אי אפשר בלי! צילמנו, קנינו חלווה, סוכריות גומי ומיני מטעמים וקראנו כל כתובת גרפיטי וכל ציור קיר במקום, המשכנו ליריד חוצות היוצר. החרוצים יוכלו לשלב את הטיול עם ביקור בכותל או טיול במגדל דוד הנמצא בסמיכות. (המלצה חמה: להחנות בכחול לבן ולהשתמש בפנגו או במדחנים ולהימנע ככל הניתן מכניסה לחניוני הבירה, אלה שוחטים במחירים וכך חניה של 3.5 שעות יכולה להגיע לשישים שקלים.)

שוק בלי סוכריות גומי הוא לא שוק

שוק בלי סוכריות גומי הוא לא שוק

יריד חוצות היוצר המתקיים למרגלות שער יפו, בין בריכת הסולטן ושדרות ממילא בימות הקיץ, כשמו כן הוא – פסטיבל אומנות. היריד מתקיים בימות הקיץ החמים של חודש אוגוסט עוד משנת 1980 ומציע סדנאות יצירה, קניות והופעות לילדים ובעיקר הפנינג גדול של אמני רחוב, אמנים מקומיים ואמנים מהעולם כולו והכל תחת תאורה צבעונית ומיוחדת.
הביקורת הרבה המופנית כלפי היריד סבה סביב עלויות הכניסה היקרות (כ-60 ש"ח למשתתף כאשר למשפחות ולחברי מועדונים שונים כמו "בהצדעה" מוצעים כרטיסים במחירים מוזלים) וסביב היותו חסר נגישות לנכים.

אנחנו קינחנו יום גדוש ועמוס חוויות ופעילויות בהופעה חיה של שלום חנוך. נחמד.

שלום חנוך

שלום חנוך

טיפים למתכננים גיחה בתקופה הקרובה:

  • מומלץ לתכנן כבר מהבית את האטרקציות בעיר והן כמובן רבות ומגוונות. כך תוכלו להערך בהתאם מבחינת ציוד, תאום מראש של הביקורים השונים ולרכוש כרטיסים במחירים מוזלים.
  • להצטייד בבגד ים לילדים וכך יוכלו להיכנס למים במזרקות המיועדות לכך, בכניסה ליריד.
  • וכמובן בבגדים ארוכים לערב קריר אופייני בבירה.
מזרקות מים בכניסה לפסטיבל חוצות היוצר

מזרקות מים בכניסה ליריד חוצות היוצר

עוד המלצות לבילויים ואטרקציות בבירה בימי חול:

  1. מתחם הכנסת, גן הורדים ופינת תצפית קטנה – "התחנה לחקר ציפורי ירושלים" – פיסת טבע קטנה ופסטורלית, נחבאת וגלויה, אך בעיקר קסומה וחינמית ושוכנת במרחק דקות הליכה בודדות ממתחם הכנסת.
  2. סיורים מודרכים ומשחקים משפחתיים בעיר.
  3. סיור מודרך בשוק מחנה יהודה ו/ או כרטיסיית טעימות המקנה 6 או 10 טעימות מדוכני השוק השונים.
  4. נחלים ומעיינות בקרבת מקום.

חופש נעים

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *