יום שני , 29 אפריל 2024

נחל קיני ותל יזרעאל – הטיול קצת סתמי אבל החברה משובחת

הפעם נבחר נחל קיני שליד צומת מגידו, כיעד לפיקניק וטיולון של שבת בבוקר.

משפחות רותם, לנזיני וסביר עמוסות ג'חנונים, ביצים קשות (מהמשק של יהודה שנותן לתרנגולות לאכול פפריקה ולכן החלמון שלהן כתמתם – זה אמיתי!), סלט ירקות קצוץ דק ואנטי פסטי ומיני שאריות מחגיגות יום ההולדת של אייל וגיא מיום שישי, פקדנו את המקום. פונים שמאלה בצומת מגידו (לבאים מכיוון דרום), עושים פניית פרסה בהזדמנות הראשונה וחוזרים בחזרה 1.8 ק"מ משם ויורדים ימינה לדרך כורכר ומשם עוקבים אחרי הסימונים אדום – לבן.

פתחנו את הטיול, איך לא, בפיקניק מפנק ומשם המשכנו לטיול מנשאים קצר. זהו טיול מעגלי של הליכה קצרה, טיפוסים קלילים ביותר, מעט מים רדודים והרבה צמחייה.


נועה או בכינויה החדש חיזקי, הדפיסה מהאנטרנט מסלול עם הסברים ומידי פעם עצרה בדרך כדי להקריא לנו על ה"דרך הפתלתלה" ועל איזו תחנת קמח או איזה סכר שמעולם לא ראינו. מה שכן היה במקום זו דרך סבוכה בינות לעצי אקליפטוס ותות שסיפקה אטרקציית טיפוס בעיקר לצעירים שבינינו ומעט מאוד מים בהם יכלו הילדים לשכשך רגליים ולשחק במוגלי, מלך הג'ונגל. שחריר הנחלים צילם בןבן מאתר טיולילמדנו משהו חשוב מהגר, שאם יש במים שבלולים שחורים, שלשעות הסתבר ששמם הוא שחרירים (שבלולי מים שהקונכיה שלהם שחורה בצורת מגדל ומגיעה עד 2 ס"מ) זה מעיד שהמים טובים לפחות לשכשוך שכן השחרירים אוהבים וחיים במים נקיים. אפשר לפגוש בהם בכנרת ובנחלים.

בעבר הרחוק של שנות ה- 70 היו מגיעים לנחל הילדים מקיבוץ מגידו עם כלבים, חמורים וסוסים. היום נשארו שם מעט מטיילים והרבה בני דודים רכובים על טרקטורונים וסוסים שמשחקים שם במערב הפרוע, דבר שגרם לי, באופן אישי, לחוסר שקט מסוים.

המלצה חשובה למי שכבר מגיע, תביאו את הספר "איה פלוטו" על פלוטו הכלבלב מקיבוץ מגידו. אנחנו ניסינו לדקלם אותו בעפ"ה מהזיכרון, פשוט כי זה היה מתבקש!

הטיולון חביב ומתאים לילדים שיודעים ללכת או להורים עם מנשאים – אל תצפו לגדולות ונצורות שלא תתאכזבו!

משם המשכנו כעשרים דקות נסיעה מזרחה לכיוון תל יזרעאל והעברנו עוד שעה בתצפות על עמק חרוד ועל קבוצות שקנאים  שנדדו לארצות חמות יותר, כנראה שיש כאלה . טעמנו חרובים יבשים וכמה פירות של עץ הדומים, בהדרכתו של דויד וקראנו את סיפור "כרם נבות" שחקוק שם בסלע, תרתי משמע.

בסמוך יש מרכז חדש ובו מסעדת חוות התבלינים הידועה ואתר סקי לילדים שפתוח בשבת. אנחנו כבר הינו עייפים וחזרנו הביתה לארוחת שאריות מעולה שנותרה מליל אמש.

לסיכום: הטיול קצת סתמי אבל החברה היתה משובחת.

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

5 תגובות

  1. מוניקה/אמא

    לפי הצילומים נראה שעשיתם טיול כיפי ,חשוב שנהינתם מהחברה ,הילדים נראים מאושרים.
    אוהבת אתכם תמשיכו לטייל ולאסוף זכרונות ולשתף אותנו.

    • הילדים מאושרים בכל מקום (תודה לאל). לא צריכים הרבה יותר מאשר קצת בוץ, קצת בע"ח: סוסים ושבלולים והחיים שלהם יפים…
      בע"ה

  2. חבל שסבא/סבתא לא היו הכי כל כך כשירים הפעם (במיוחד סבא…) – אחרת אולי היינו מוזמנים להצטרף. אי"ה פעם הבאה.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *