יום שישי , 3 מאי 2024

ההצגה "משומשים"

הפעם בפינה לשיפוטנו המלצה להצגת הבוטיק "משומשים" של המחזאי רון גואטה. ההצגה משחקת בצוותא 2, אולם קטן ואינטימי כשהתפאורה המקיפה את הקהל מכל צדדיו, משווה תחושת שותפות מלאה בעלילה. ההצגה זכתה בשנת 2010 בפסטיבל "צו קריאה 5" שנערך בצוותא וקיבלה שבחים רבים. השילוב של משחק מצויין ואותנטי, אינטימיות בין הקהל לשחקנים ונגיעות עדינות של פנטזיה ...

ביקורת:

תסריט וכתיבה
משחק
יצירתיות
מפתיע ומרגש
עלות מול תועלת

מומלץ!

לסיכום כתיבה ריאליסטית, שנונה ומרגשת

דירוג הגולשים: היה הראשון לדרג
90
מתוך ההצגה "משומשים". צילום: גלי וינשטיין

מתוך ההצגה "משומשים". צילום: גלי וינשטיין

הפעם בפינה לשיפוטנו המלצה להצגת הבוטיק "משומשים" של המחזאי רון גואטה.
ההצגה משחקת בצוותא 2, אולם קטן ואינטימי כשהתפאורה המקיפה את הקהל מכל צדדיו, משווה תחושת שותפות מלאה בעלילה.
ההצגה זכתה בשנת 2010 בפסטיבל "צו קריאה 5" שנערך בצוותא וקיבלה שבחים רבים.
השילוב של משחק מצויין ואותנטי, אינטימיות בין הקהל לשחקנים ונגיעות עדינות של פנטזיה ומציאות השזורות היטב בהצגה, כל אלה הופכים את הצפייה בה לחוויה מרגשת ולנושא שיחה פורה לאחר סיומה.
שחקנים: דרור טפליצקי, שפרה מילשטיין, מירב פלדמן, אמיר ירושלמי, רפי קלמר וערן בן צבי.

תקציר:
מפגש עם לקוחה צעירה ויפה שולח מוכר ספרים כבוי ומריר למסע חיפושים אחרי ספר ישן. החיפוש מחייב אותו לערוך חשבון נפש עם חייו המוחמצים, להתעמת עם סוד משפחתי אפל ולהתמודד עם מוות בלתי צפוי. הסוד האפל שופך אור חדש על העלילה ומעניק לה מימד נוסף כאשר השאלה המהדהדת לאורך ההצגה היא האם יצליח דניאל, הדמות הראשית, למצוא את עצמו, להשתחרר מכבלי העבר המשפחתי המעיק, לסגור מעגל ולצאת לדרך חדשה.

כתיבה ריאליסטית, שנונה ומרגשת. ציון: 4.5 בסולם אמאל'ה. מומלץ!

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *