יום שישי , 26 אפריל 2024

ג'ננה בסוואנה – ספארי על הבוקר

צילם: ערן סביר

צילם: ערן סביר

אם חשבתם שסוואנה יש רק באפריקה, כדאי שתחשבו שוב.

אמנם ויקיפדיה מאששת את העובדה שמרבית הסוואנות נמצאות באפריקה אך יש כאלה גם במקומות אחרים על הגלובוס ואמש התוודעתי למקום פסטורלי כזה גם פה בארץ – הספארי בר"ג או אם להיות יותר ממוקדת "ספארי על הבוקר".

 צפרה טובה סוס מפוספס

הספארי התחדש בסיורי לילה ובוקר עוצרי נשימה – מוקדם בבוקר והרבה לפני הפתיחה הרישמית של שערי המקום או מאוחר בלילה ולפני שהחיות עוצמות את עיניהן אחרי עוד יום עמוס.

ניתן להזמין מראש מקומות על רכבת הספארי ולזכות בסיור אינטימי של שלוש שעות המלווה בהסברים והדרכה צמודה.

ברכבת יושבת ארנבת

תודות לאון-לייף, אנחנו זכינו להיות באחד כזה, בבוקרו של יום שבת האחרון. הקושי הגדול ביותר, היה לצלוח את ההשקמה המוקדמת ביום שבת כדי להספיק ולהגיע לספארי על הבוקר, כבר ב – 7:20.  אך משנסתיימה המשימה הלא פשוטה הזו, זכינו לראות את החיות מקיצות משנתן ונערכות לארוחת הבוקר שלהן. כל רגע בהמשך הבוקר היה חוויה בפני עצמו. ההורים והילדים שבחבורה, לא הצליחו להסיר את החיוך והביעו את התפעלותם נוכח עשרות החיות בשטחים הפתוחים שהתקבצו לאורכו של הכביש, ליד שובל המזון שפיזר להם הטרקטור האדום. בסדר מופתי, בתזמון מפעים, באיפוק ובסבלנות זכו כל אחד ואחת מהן, מקטן ועד גדול,  לקבל את חלקם.

לא יכולתי שלא לחשוב שלו אנחנו, כאן בארץ ובכלל, היינו נוהגים באיפוק ובסבלנות כזו, הרבה מהבעיות שלנו יכלו להפתר בנועם אבל זה כבר לפוסט אחר. בכל מקרה, נהירה המונית כזו של קרנפים, זברות, יענים, צבאים, מעופפים ומיני חיות אחרות, לא זכורה לי מימי התיבה של נח.אין כמו אמא

קרוב קרוב לג'ירפהלכל סקנאי יש שם שנתנו לו מטפליו

בוקר טוב גם לסימבה

שחקנו ב"מטפלים", האכלנו, ליטפנו, קיבלנו הרבה הסברים ובעיקר התרגשנו.

אנחנו נהנינו וממליצים בחום

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

3 תגובות

  1. נראה מענג ומשעשע, וחבל שלא התאפשר לנו להצטרף.

    • היה משובח ואני בטוחה שיצא לכם להצטרף לעוד הרבה הרפתקאות אחרות 🙂

  2. תודה הופתעתי ריספקט

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *