יום שני , 6 מאי 2024

יום הולדת אחד, ארבעה חודשים אחרי וערימה של 11 משחקי קופסא מאובקים

יום ההולדת עבר, בשעה טובה, נגמרו חגיגות גיל 5 וגם הליצן כבר הספיק להוריד את האיפור אחרי עוד שלושים ימי הולדת שחזרו על עצמם עבורו מאז. שוטף פלוס 120, ארבעה חודשים אחרי ואני מוצאת את עצמי עם ערימה של 11 משחקי קופסא מאובקים מעל הארון בחדר הילדים.

מה לעזאזל אני עושה עם כל המשחקים האלה? עוד תיבת נוח שצריך לבנות מקרשים ולצבוע. ואיפה מניחים אותה אחרי הייבוש (שיגעתם את רבי עקיבא, נו ההוא מהפרסומת)? עוד משחק תרגילי חיבור וחיסור עד עשר, כשבאמבטיה בערב, כחלק מהטקס אנחנו פותרים משוואות טריגונומטריות. נוט. הכל לפי הגיל ולפי התרגיל. עוד חרוזים, דיסקיות, סיפורים בחותמות או איך בונים מזל"ט. די. כמה אפשר? ומה עבר בראש של אלה שעשו את המולטי? לקחו כמה משחקי סולמות וחבלים, שש – בש ודמקה, הכניסו הכל לקופסא אחת, זרקו פנימה 2 קוביות משחק מקרוסקופיות והרי לנו משחק חדש – המולטי.

11 קופסאות זה מה שנשאר אחרי מיני משחקים, ספרים וכדורי רגל וסל שכבר פתחנו ושחקנו וחלקם כבר הספיקו ללכת לאי של בוד, נשברו או סתם זרוקים במגירת המשחקים ומתפללים שמישהו, פעם, עוד ייזכר בהם. בפולניות, חלפה לי לרגע המחשבה למחזר מתנות, לעטוף יפה יפה ולהעביר לילד אחר שתהיה לו יומולדת ויש כאלה כמעט כל שבוע. בזוגות. אבל מהר גנזתי גם את המחשבה הזו. לא עושים את זה וזהו, גערתי בעצמי. אז מה כן?

אילנית, המושיעה, הזכירה לי שיש חנות שלוקחת ומחליפה את כל המשחקים הסגורים, אפילו אלה שלא נקנו אצלהם ונותנת זיכוי נאה בתמורה. חשבון פשוט: במקום 11 משחקי קופסא מאביקים, נקנה שתי ערכות לגו גדולות ועוד שני צ'צ'קעס קטנים, אחד לאייל ואחד לשחף. מזל שגיא עוד קטן. זה עדיין משאיר אותי עם  ארבעה משחקים, אול אנד אול, במקום 11. כבר טוב. כמובן שפרסומת למקום לא אעשה, אבל ארמוז שהחנות נמצאת באיזור התעשיה של כפר סבא, לא רחוק מזיפר.

לפני יומיים זה קרה. חדורת מוטיבציה, ארזתי שנים מהילדים, 11 קופסאות מאביקות ושמנו פעמנו לחנות כדי להחליפן והפלא ופלא, אחרי חמש דקות של שהייה בחנות, נלקחו כל הקופסאות  אחר כבוד ובמקומם קיבלנו זיכוי שמנמן ומספק של 315.30 ש"ח. איזו הקלה. הילדים רצו ממקום למקום אחוזי תזזית וחיפשו את הדבר הבא במשחקי הילדים. היא התלבטה בין מקרופון שתוכל לשיר בו בקולי קולות את שירי הפסטיגל, כי הקודם מגיל 3 כבר נשבר, לבין איפור (כי איך אפשר לצאת היום מהבית בגיל שבע אוטוטו, בלי איפור?) והוא התקשה מאוד להחליט.

"עוד לא התלבטתי, מה את מציעה לי?"

"אתה מתכוון שעוד לא החלטת?"

"אז מה זה להתלבט?"

"להתלבט זה להתקשות להחליט. תחשוב במה יהיה לך יותר כיף לשחק, יש לנו המון זמן" (או לפחות עוד רבע שעה עד שנהפוך לדלעת במנוסתנו לעבר חוג התעמלות הקרקע של שחף).

"נורא קשה להתלבט!" הוא פוסק.

ואני, לא יכולתי להסתיר את מבטי הערגה המתמוגגים שלי למראה הנסיך הקטן שלי שמחפש לעצמו צעצוע ושוקל בכובד ראש מה יותר שווה ומי חזק יותר דונטלו, לאונרדו או האיש השחור הזה שיורה לייזר ובסוף, אחרי 15 דקות של התלבטות, שנראו כמו נצח, מחליט ללכת על דרדסים. "כי כאלה עוד אין לי".

הוא בחר, היא בחרה, כמובן את הרמקול הזה שעושה הכי הרבה רעש לשכנים ובעיקר לנו. מזל שיש דלת ממ"ד שמפרידה בינינו לבין ליבי בירן מהפסטיגל. ואני? אני קניתי סוף סוף לגו איכותי ומשובח, כזה שחייבים שיהיה בבית.

עכשיו, האבק שעל הארון יוכל לנוח לו בשקט. סוף סוף, אחרי 120 ימים לא קלים, לא מונחים עליו עוד 11 משחקי קופסא.

לא יכולה למחוק את החיוך כשאני חושבת עליו. איך בין התלבטות אחת לשניה, בין צב נינג'ה לדרדס, הפציר בי הדרדק, הפרטי שלי, לא לגלות לחברים שלו בגן שהוא בחר דרדס כי מחר הם לא ישחקו איתו כדורגל…

אז אל תהיו כאלה ואל תגלו גם אתם.

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

6 תגובות

  1. Where is this store? That's such a great idea.

  2. 🙂 הגעת לי בדיוק בזמן….בשבוע הבא אנחנו חוגגים לשירה יומולדת ואני בטח אזדקק לעצות לגבי ערמות המתנות…
    אגב, הדרדסים חוזרים ובגדול (לפחות אצלי בבית) רועי רוצה להתחפש לדרדסבא…יש לך רעיונות איך אני "תופרת" תחפושת כזו ? 🙂

  3. זה רעיון.
    לו היינו יודעים איזו היא החנות הזו, היינו יכולים לקנות שם שובר זיכוי למתנה שבעצם גם מעצים את הכיף של המקבל שיכול לבחור כאוות נפשו (איך המבחר שם?).
    ממש סטארטאפ.

    • אתה מכיר אותה, רק לא ידעת שניתן להחזיר גם דברים שלא נקנו אצלהם (הדגש הוא שהם לוקחים רק משחקים שקיימים במלאי של החנות וכמובן, כאלה שלא פתחו).

    • יש אתר שגם מעצים את הכיף של המקבל שיכול לבחור את המתנות שהוא באמת רוצה וגם חוסך להורי החברים את הריצה לחנויות לרכוש מתנות שצריך להחליף וגם חוסך לילד יום ההולדת את החוויה המאכזבת לעיתים של פתיחת עשרות מתנות שמוחלפות במקרה הטוב או זוכות לשימוש קצר מועד ואז מעלות אבק בארון.
      ב giftme מזמינים את החברים (והוריהם כמובן…) ליצור קופת מתנות משותפת וילד יום ההולדת משתמש בה בכדי לבחור מתנות שבאמת היה רוצה ואותן הוא מקבל למסיבה מהחברים בצירוף חוברת ברכות שכל אחד מהחברים שהשתתפו במתנה הכין עבורו.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *