יום שבת , 20 אפריל 2024

סרטים לילדים (גדולים) שהורים אוהבים

איניגו מונטויה מהנסיכה הקסומה

איניגו מונטויה – הנסיכה הקסומה (אין מישהו שלא מדקלם אותו!)

הילדים כבר בני 9-10 ומעלה? מרגישים שכל סרטי הילדים של הטובים והרעים, הפיות, האבירים, כבר קטנים עליהם? מתחשק לכם זמן איכות משפחתי וסרטים עם ערך מוסף, כאלה שנשארים הרבה אחרי שהסרט נגמר? בואו לחזור כמה שנים טובות אחורה, לגיל שלהם, ולהנות מהקלאסיקות שראינו כבר עשרות פעמים.

ריכזנו רשימה של 25 סרטי ילדים ונוער, מהטובים בכל הזמנים (בטוח שכחנו לא מעט), קנינו המון פופקורן ואימצנו מנהג שבועי – "פופקורן טיים". יום בלי חוגים בו כולנו מצטופפים בסלון עם שמיכות, מגיפים את התריסים, זוללים חטיפים ורואים סרט, כזה החסין בפני פגעי הזמן:

  1. הנסיכה הקסומה – סרט אלמותי שמשלב נסיכות ואבירים ולא פוסח על שום קיטש בדרך אבל, בוגר יותר, קסום יותר, אחר. כזה שזיכה אותי בעבודה מעולה בקורס לקולנוע בתואר הראשון כשגרם לי לראות את הסרט עשרות פעמים ולהתייחס לסטראוטיפים שבו, לקיבוע מגדרי ולשלל היבטים קולנועיים. גם בלי אלה, בן החמש צפה איתנו בסרט והתלהב ומאז הוא לא מפסיק לדקלם: "Hello. My name is Inigo Montoya. You killed my father. Prepare to die"
  2. ביג – מתאים כסרט הכנה לפני טיסה לניו יורק (לחנות הצעצועים שוורץ) ובכלל. בן התשע ובת העשר וחצי נהנו.
  3. הסיפור שאינו נגמר – בעצמי התגעגעתי לפלקור, דרכון המזל ולתובנות החכמות שהוא משאיר איתו לילדים וגם ל"ילדים הגדולים". לכל אחד יש דרכון מזל אך רק מי שמאמין ולא מתייאש או מאבד תקווה בדרך, דרכון המזל מגיע לסייע לו. הילדים סיכמו: "הסרט הכי טוב שראינו".
  4. לסי שובי הביתה – נצפה עם בן החמש כהמשך ישיר לספר שאנחנו קוראים ברפיט שוב ושוב ושוב. מרגש כל פעם מחדש כמו בפעם הראשונה. "מתוקי, אמא לא בוכה, רק נכנס לה משהו לעין"…
  5. מרי פופינס – מתי ניסיתם לשחזר את המילה הארוכה בתבל? האם היא נכנסה לז'רגון המילים המשפחתי שלכם? סוּפֶּרְקַאלְיפְרַגֶּ'לְיסְטְיקְאֶקְסְפִּיאַלִידּוֹשְס (״ענק_עצום_מדהים_נפלא_אדיר_בעולם״). הילדים התמוגגו מהשירים ומהשילוב הנפלא בין מציאות לדמיון ואנחנו, לא מחקנו את החיוך הדבילי מהפנים במשך שעתיים וחצי. "קצת מיוזיקלס…"
  6. אי.טי. חבר מכוכב אחר

    אי.טי. חבר מכוכב אחר

    אי.טי. חבר מכוכב אחר

  7. פנטזיה
  8. סופרמן
  9. הקוסם מארץ עוץ – המקורי הישן והטוב משנת 1939
  10. מי הפליל את רוג'ר רביט
  11. שכחו אותי בבית – במרכז הסרט השחקן מקולי קאלקין, שמגלם את קווין מקאליסטר, ילד בן שמונה שבטעות נשכח לבדו בביתו, כשמשפחתו טסה לצרפת בחופשת חג המולד.
  12. סרטי אינדיאנה ג׳ונס
  13. בחזרה לעתיד – הטרילוגיה
  14. קרוקודיל דנדי – זהו סיפורו הקומי של מיק דנדי, חוואי אוסטרלי שמתמחה בציד תנינים המגיע בפעם הראשונה לניו יורק ומגלה עולם חדש, טכנולוגי ומתקדם שהוא לא מכיר.
  15. גרמלינס – הסרט מתאר סיפור על בחור צעיר מעיירה קטנה בארצות הברית, המקבל יצור מוזר שנקרא מוגוואיי כחיית מחמד, אשר מתרבה ומביא לעולם יצורים נוספים, שהופכים למפלצות קטנות והרסניות המטילות אימה על תושבי העיירה. ביחד עם חברתו הוא יוצא על מנת לעצור את המפלצות. מומלץ לצפייה עם ילדים גדולים יותר שלא מפחדים ממפלצות.
  16. קראטה קיד
  17. פארק היורה (3 הסרטים) – סרט הרפתקאות בדיוני בבימויו של ספילברג. קבוצת מדענים מקימה פארק שעשועים של דינוזאורים משובטים היוצאים לחופשי. הסרט נחשב לחלוץ בשימוש בגרפיקת תלת מימד ממוחשבת.
  18. צעצוע של סיפור – סרט אנימציה משעשע של וולט דיסני לכל המשפחה.
  19. תעביר את זה הלאה
  20. בילבי
  21. מותק, הילדים התכווצו
  22. אנני
  23. האסופית – אן שרלי היא ילדה אדומת שיער ומנומשת, הנשלחת לאימוץ לביתם של מרילה ומתיו קטברט, אח ואחות בגיל העמידה מן "החווה הירוקה" שבכפר אבונלי. אן מגיעה אל מרילה ומתיו בטעות, כיון שמלכתחילה הם רצו לאמץ נער, שיעזור להם בעבודות הבית והמשק. הם נקשרים אליה וזוהי תחילתה של ידידות מופלאה.
  24. הגיבן מנוטרדם – סרט אנימציה יפהיפה של וולט דיסני.
  25. מסביב לעולם ב- 80 יום

סרטי טבע:

ארץ בראשית

ארץ בראשית

  1. הסייח השחור – אלק הוא ילד שמוקסם מסייח שחור אותו הוא פוגש על סיפון ספינה. לאחר שהספינה טובעת השניים מוצאים עצמם על אי בודד. כשהם ניצלים ושבים לארה"ב הם מנסים להפוך את הסייח למהיר בעולם.
  2. הפנג הלבן
  3. משפחת הקיסרים – סרט דוקומנטרי צרפתי העוקב אחרי להקת פינגווינים קיסריים באנטארקטיקה.
  4. דמעות של גמל – סרטם הדוקומנטרי של שני סטודנטים מביה"ס לקולנוע במינכן (HFF). הסרט הצליח לרגש צופים ברחבי העולם וזאת על אף שהגיבורים שלו אינם אלא צמד גמלים.
  5. ציפורים נודדות – הסרט מנסה (ומצליח) להעביר לנו את חוויותיהן של הציפורים הנודדות מנקודת מבטן.
  6. מיקרוקוסמוס – סרט דוקומנטרי מדהים על חייהם של חרקים בטבע, שצולם במשך 3 שנים ומציג 24 שעות בחייהם.
  7. ארץ בראשית – הסרט לוקח אותנו למסע לאורכה ולרוחבה של ישראל. הסיפור מתמקד בשלושה יונקים החיים באיזורים גיאוגרפים שונים: הזאבים של רמת הגולן, חתולי הביצה של הכנרת והיעלים במצוקי ים המלח. זהו סרט הטבע הישראלי הראשון והמשובח חשוב להדגיש, תנו כבוד!

אנחנו מחכים שהילדים יגדלו קצת כדי להתחיל עם הקלאסיקות הישראליות ועד אז, צפייה מהנה!

אודות אמאל'ה 3

עורכת ראשית. האתר אמאל'ה 3 הוקם בשנת 2010 ומהווה כיום מקום מפגש לסוגיות החשובות והבוערות בחיים: משפחה, קריירה, יחסים ותלי ותילים של מילים.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *