יום שלישי , 23 אפריל 2024

טיפ 2 לחיים שלוים: פרגון עצמי – הלכה למעשה או בג’רגון בית הספר: “אי של אפשר”

לפרגן לעצמי באמת זה לאפשר לעצמי לעשות את הבלתי אפשרי

לפרגן לעצמי באמת זה לאפשר לעצמי לעשות את הבלתי אפשרי

כיאה לפולניה באופי, לא יכולה לברוח מהחצי הזה בי, תמיד יש נטייה לשכוח את עצמנו בסבך המטלות/ משימות/ דברים לזכור  (מוזמנים להציץ בטיפ הראשון לחיים שלוים ולראות איך לעשות גם שם קצת יותר סדר). הנטייה לקחת דברים כמובן מאליו ובכלל זה, לקחת גם את עצמינו ואת פועלינו כמובן מאליו גורמת לנו לעבוד מרבית הזמן על טייס אוטומטי. שגרת היום יום: עבודה/ בית/ ילדים/ מטלות, הופכת לעיתים כבדה מידי ובדיוק בנקודת הזו צריך לקחת הרבה אויר ובין מכונת כביסה לטיול בשכונה עם האוגר, לעצור, לחשוב ולשבח את עצמינו על כל אותם דברים מובנים מאליהם ולהפוך אותם ואותנו למוערכים ולמוקרים.

הנה בהמשך ישיר להכנת הרשימות, אני מציעה להכין רשימה גדולה ויפה של כל הדברים או לפחות מרביתם שעושים לכם טוב, שנותנים לכם זריקת מרץ בתקופות עמוסות ומלאות נפשית ו/או פיזית.

הרשימה יכולה להראות כך:

חלק מהדברים שגורמים לי אושר:

  1. יום כייף עם ערן
  2. זמן איכות עם אחד הילדים – סוליקו
  3. טיול
  4. יום כייף עם חברות – ארוחת בוקר, מסאז ושופינג
  5. סרט/ הצגה/הופעה ובית קפה
  6. ים/ טבע, מחברת ועט (או לפטופ לברוכות המזל) – או במילים אחרות: זמן איכות עם עצמי
  7. שיעור זומבה איכותי ולאחריו סלט הבית
  8. לרקוד (כאילו אין מחר או לפחות כאילו לא צריך לקום מחר בשש בבוקר…)
  9. יום מנוחה עם בן/ בת הזוג בבית, בלי ילדים, בלי מטלות ובעיקר בלי הרבה אור (אפשר עם כמה נרות)  והרבה… שעות שינה
  10. יכולים להוסיף גם ספארי צלילות למי שצולל, ביקור על הירח או כל דבר קטן כגדול ש"עושה לכם את זה" וכמובן חשוב מידי פעם לעדכן ולרענן את הרשימה עם ריגושים נוספים.

הרשימה יכולה להראות כך או אחרת, חומרית או רוחנית, גדולה או קטנה, כל מה שנחוץ הוא דף ועט ופשוט לעצום את העיניים ולחשוב איפה הייתי רוצה להיות עכשיו (ואז לפקוח אותן ולגלות שאני עדיין בבית עם עבודה שאם לא אעשה היא תשאר ועם הררים של כלים בכיור שגם הם כנראה לא ירחצו את עצמם, שוב וורשה פיתוח  (על משקל הרצליה פיתוח) משתלטת עליי).

אבל רגע לפני שאני קופצת שוב לרשימת המטלות האין סופית, אני מגבשת לי את רשימת הרשימות ובהתאם לאילוצים/ כסף/ זמינות/ נגישות או כל תירוץ אחר מרשימת התירוצים (יש להקיף בעיגול את התירוץ המתאים), אני בוחרת מהרשימה דבר אחד וגורמת לו לקרות! או בקיצור, מוציאה אותו לפועל.

אם במסאז' עסקינן, מתקשרת וקובעת תור וכמובן גם סוגרת מבחינה לוגיסטית את כל הסידורים הנלווים: סידור לילדים, לבעל ושות'.

העצירה הזו ולו לרגע ממרוץ העכברים האין סופי הזה, מעבר לרשימה (שתמיד טוב שיש בבית) מאפשרת להתרווח על הכסא ולמלא את הריאות בהרבה אויר ובהרבה דימיון ונותנת זריקת מרץ לעוד שבוע/ תקופה עמוסה, חוויתית, חדשה, עוצמתית ובעיקר גדושה בכל טוב.

תנסו להיזכר כמה כייף לקבל מילה טובה מהבוס, מבן/ בת הזוג, מחבר טוב או אפילו לייק קטן בפייסבוק ממשהו קצת פחות מוכר. במקום לחכות להוקרה חיצונית כזו, יש לנו את הכח לחזק/ לעודד ולהמריץ את עצמינו בדיוק בנקודת הזמן בה מתעורר הצורך.

להעריך את עצמינו על כל העשייה היום -יומית, הבנאלית לכאורה, על ידי הוקרה בקיומה וגאווה עצמית על שהספקנו, עשינו, סידרנו, גרמנו לדבר לקרות כדוגמת: "גאה בעצמי שהרמתי לאייל הפקת יומולדת לחברים מהגן, שהספקתי להוציא את הפוסט כמתוכנן, שעשיתי 2 מכונות כביסה היום" ועוד, או יכולה להיות על ידי תכנון של בילוי איכותי – שובר שיגרה.
לא מומלץ לדבוק חזק מידי במשפט "אם אין אני לי, מי לי", אבל אפשר לשלב "אם אין אני לי, פרגני לי". פרגון עצמי חשוב וטוב ככל שיהיה לא מחליף את הצורך הכמעט קיומי בפרגון חיצוני, אך הוא מאפשר לנו לקבל בדיוק בנקודת הזמן הזו, ממי שמכיר אותנו הכי טוב, מעצמינו, מילה טובה/ הוקרה/ תמריץ חומרי או כל דבר אחר שמספק דרייב  להמשך.

חשוב לזכור שאין כמעט דבר ברשימה הזו שאם מאוד נרצה לא נוכל לגרום לו לקרות אבל גם כאן חשוב לשים בצד את המגבלות/ בעיות/ לוגיסטיקה ולהתרכז בפתרונות יצירתיים על מנת לגרום לזה לקרות או בג'רגון בי"ס ממלכתי א' בהוד השרון- להפוך אי אפשר לאי של אפשר.

פעם בשבוע אני משתדלת ליישם משהו קטן מהרשימה, כמובן שלא יוצאת לשבוע ספארי צלילות כל שבוע אבל מסתפקת בשיעור זומבה וסלט הבית או בקצת זמן כתיבה איכותי ומשתדלת לא לשכוח להוקיר את עצמי על העשייה.

בדיוק אתמול הייתי בחתונה (מזל טוב לסער ודניאלה), אמנם חתונות לא כתובות ברשימה אבל שריינתי בייביסיטר מספיק זמן מראש ופשוט רקדתי כאילו אין מחר!

זה הזמן לקחת דף ועט ולהכין רשימה ובתוך כל הפרגון העצמי הזה לא לשכוח להשאיר גם קצת לאחרים.

מוזמנים בהחלט לשתף.

אפרת

אודות אפרת סביר

עיתונאית ומנהלת פרוייקטים בטייטל ובהוויה. בת זוג לערן ואמאל'ה 3 אלופים: שחף בת 12, אייל בן 10.5 וגיא בן 6.5. יש לי "קוצים בטוסיק" ואלה הביאו אותי לחוות ולהתנסות בלא מעט דברים: אני כותבת, עורכת, מנהלת תוכן, מייעצת, מתפעלת, מג'נגלת ומעל הכל, משימתית להחליא. מלהטטת ומרכיבה היטב אותיות למילים ומילים למשפטים. כותבת בכל הזדמנות ובכל קונסטלציה: החל מעיתונות וכלה באתרי אינטרנט שונים, דרך שירים, סיפרי ילדים ועוד. בשעות הפנאי המעטות, אני אוהבת לקרוא, בעיקר רומנים, צלמת חובבת ועוסקת בספורט. בשנה האחרונה וכדי לדייק את עצמי לעצמי התחלתי לעבוד בנוסף לכתיבה, כמנהלת גיוס ושיתופי פעולה בעמותה המונעת נשירה של נוער בסיכון ממוסדות החינוך. שיווי המשקל העדין שלי בין רוח וחומר, עשייה ונתינה, רעש ושקט.

18 תגובות

  1. גדול, אני מאמצת את זה!

  2. חומוסונית

    מקסים! אהבתי את הרעיון של סוליקו עם אחד הילדים!
    אפשר להזמין פוסט בנושא מסויים?
    מאוד מעניין אותי איך לנהל את המטלות בחיים שלי או המטרות שאני מציבה לעצמי לפחות כמו שאני מנהלת פרוייקטים בעבודה. איך לוודא שאני לא אדחוק את כל הפרוייקטים האישיים שלי הצידה לשנים ואתקדם איתם?

    • את מוזמנת לשלוח לי מייל ואנסה לעזור

    • מתנהל בדיוק אותו דבר… דברים שחשובים עולים לרשימה, ומתמקמים ביומן לצד הדחופים הולא חשובים.

  3. מקסים! אני כבר מאמצת…
    הזמנתי טיפולים בספא לשבוע הבא עם בעלי 🙂

  4. שמחתי להיות קצת שותף גם בפוסט הזה, לפחות בתפקיד של סייע בייביסיטר.
    לצורך הבנה יותר מלאה של ההמלצות, האם אפשר לדעת מה זה 'זומבה'?

    • אתה תמיד שותף בדרך כזו או אחרת! זומבה זה סוג של אירובי בקצב לטיני… מוזמן לנסות 🙂

  5. מוניקה/אמא

    לאהובה שלי לבתי.
    אני גאה בך ובהשגייך, עם הידע שלך היכולות והתובנות שלך השמים הם הגבול לעזרה שתוכלי
    לעזור לכל מי שיקרה בדרכך בדרך זו או אחרת, את מאוד מיוחדת ואני מודה לאל שנתן לי אותך להאיר
    את עולמי.
    אוהבת אותךמאוד אמא.

    • (תחשבי שיש איקון של סמיילי מתרגש) תודה אמאל'ה, אוהבת גם!

  6. אפרתוש,כל הכבוד על הרעיון המקסים.
    נהנתי לקרוא,להפנים,ומקווה ליישם….תמשיכי עם זה.

  7. היתה באמת חתונה מדהימה! רקדתי גם כאילו אין מחר, אבל מחר הגיע והעייפות, הכאבים במקומות מסויימים בגוף ששכחתי שקיימים, הזכירו לי שוב את השגרה 🙂
    כן ירבו שמחות וסיבות למסיבות…
    נשיקות דודה

  8. וואי, באת בול בזמן.

    תגידי, אפשר להעתיק רשימות?

    שיהיה סופ"ש מעולה!

    • לאיזו מטרה? רצוי שלא להעתיק אלא לשלוח לינק.
      סופ"ש להיט

      • היתה לי טעות בהבנת הנקרא, קראתי רשומות. אם מדובר על רשימת הדברים שגורמים לי אושר בוודאי שאפשר ואפילו רצוי. בהצלחה

  9. judith halper

    יקירתי יישר כוח על העצות ,לדעתי מטלות הן חלק מחיים בריאים של כולנו..נותנים הוכחה שאכן יש הצדקה וחשיבות בחיינו היומיומיים…והצ'ופרים ,הם באמת ה'בריחה ' למקומות אהובים רק שלך.. שהם חשובים לא פחות ומשתלבים ביחד.. את יודעת ..טוב ורע… שחור ולבן.. חופש ועשייה.. ןעןד ןעוד ניגודים משלימים הכרחיים…
    כייף לקרוא אותך 'חותכת בבשר החי של החיים…'

    • הכל שאלה של מינונים בחיים ובסופו של דבר מה שיותר חשוב מהחופש עצמו היא ההוקרה. להוקיר את עצמינו ולא להיות קשים מידי עם עצמינו.
      תודה לך 🙂

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *