יום שישי , 29 מרץ 2024

כורעת ללדת – חמישה טיפים חשובים לקראת לידה/ רוית שטרן גינת

ניפגש בשמחות :)

ניפגש בשמחות 🙂

הריון ולידה הם ללא ספק שניים מהנושאים החמים שלעולם יהיו רלוונטים עבורנו או עבור מישהי קרובה. מרגע שצצה לך הבטן ועד שהתינוק הקטן שלך ילך לצבא  תמיד יהיו סביבך רחשים, ייעוצים, המלצות או הארות. באלף או בעין.

כדולה (תומכת לידה) ומדריכת הכנה ללידה כבר יותר מתשע שנים, שמתי לב לכך שעם כל אוטוסטרדת המידע ברשת, בקורסים ובסדנאות שונות ובכל מפגש חברתי, נוצר מצב בו נשים רבות נותרות חסרות אונים ברגע האמת. כשכואב משהו ואין לך מושג אם זה זה או לא, במהלך הלידה-כשהצוות קצת עסוק מדי ובעיקר אחרי הלידה, אז כולם מצפים ממך להיות מאושרת ופורחת כשכל מה שבא לך לעשות זה לשכב במיטה ולבכות כי את בקושי ישנה, התפרים כואבים וההנקה מאתגרת.

גיליתי, שדברים שנראים לי ולחברותיי, נשות המקצוע בתחומים השונים, מובנים מאליהם, יכולים לחדש לא מעט לזוגות לקראת הלידה בפרט ולאמהות והורים טריים בכלל. לזוגות אותם אני מלווה או מכינה ללידה אני משתדלת להעניק כמה שיותר מידע מאז ומתמיד, אבל לאחרונה הבנתי שזה לא מספיק. הדרך שלי לשבור את קשר השתיקה הזה ולאפשר לכמה שיותר הורים התחלה שלווה ורכה יותר מתחילה בדף הפייסבוק העסקי שלי. נכון להיום ניתן למצוא בו מעל חמישים טיפים קצרים – רובם מלווים בתמונות, שמטרתם אחת – לתת מידע בדוק, אמין ומועיל, מבלי לנסות למכור משהו בדרך.

זה התחיל בטיפים שבאו מידע ונסיון אישיים שלי ומשהתחלתי לחוש שזה כבר לא מספיק, התחלתי ללמוד ולחקור עוד ועוד תחומים ונושאים ולהיעזר בקולגות ובאנשי מקצוע מתחומים שונים ומשיקים. אין תחושה מספקת יותר מאשה שהתקשרה לספר לי שקראה את הטיפ שלי לגבי הנקה מספקת והצליחה להבין בזכותו שהתינוקת שלה אוכלת מספיק ושלא צריך להקשיב לדודות או ל"נשמות הטובות" שהמליצו לה להוסיף תחליף חלב בטענה שהילדה בטח רעבה כי אינה אוכלת מספיק.

וכדי להיות מעט יותר פרודוקטיבית, ריכזתי עבורכם חמישה טיפים חשובים:

  1. האם התינוק אוכל מספיק? היה לנו קל הרבה יותר אם ניתן היה למדוד את הכמויות שהתינוק יונק, אבל דרך חלופית לוודא שהוא אוכל מספיק היא לבדוק את ה"תוצרת" שלו:  אם כמעט כל חיתול מלא בפיפי ויש לפחות 3 חיתולים עם קקי ביום – סימן שהוא אוכל היטב.
  2. לידה קיסרית – גם היא יכולה להיות חווייה טובה אם תוודאו שנותנים לכם את כל המידע בסבלנות, תתעקשו שבן הזוג יוכל ללוות אותך בניתוח ותאפשרו לתינוק מגע עור לעור עם אבא שלו מיד לאחר הלידה, עד שאת תתאוששי מעט.
  3. רוצה אפידורל טבעי? הכנסי לאמבטיה חמימה שתאפשר ללידה שלך להתקדם ובמקביל תשכך מעט את הכאבים. כדאי לבחור את הזמן המתאים לכניסה לאמבטיה כשלב בו ההתמודדות עם הצירים הופכת קשה עד בלתי נסבלת ולהישאר במים עד שעתים.
  4. לידת בזק – אתם בבית או במכונית ואת מרגישה שהתינוק "עוד שניה בחוץ" רדי לתנוחה נמוכה ככל שניתן, נשמי עמוק, התקשרו למד"א וקבלו מהם הנחיות נוספות ללידה עצמאית. במעט הזמן שנותר כדאי לארגן כמה שיותר סדינים או מגבות שיהיו בהישג היד, למקרה הצורך.
  5. ברוב חדרי הלידה בארץ עוטפים את התינוק היטב בחיתול ובשמיכה דקות אחרי הלידה. מחקרים מראים, שעדיף דווקא מגע עור לעור בין האם לתינוק (ואפילו בין האב לתינוק) על העיטוף הזה. הסירו את השמיכה בעדינות, פיתחו את הסדין והצמידו אליכם את התינוק ועזרו לו להריח, לשמוע ולהרגיש אתכם.

בברכת שנה פורייה וטובה, מלאה בידע, אמון, בריאות והמון אהבה.

רוית

לדף הפייסבוק של רוית

אודות אמאל'ה 3

עורכת ראשית. האתר אמאל'ה 3 הוקם בשנת 2010 ומהווה כיום מקום מפגש לסוגיות החשובות והבוערות בחיים: משפחה, קריירה, יחסים ותלי ותילים של מילים.

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

פתור את התרגיל כדי שנדע שאתה בן אדם *